CBD ir melatonino produktai vis labiau populiarėja. Abu produktai gali padėti kovoti su miego problemomis, greičiau užmigti, kokybiškai išsimiegoti. Šiame straipsnyje aptarsime, kas yra melatoninas, kuo jis skiriasi nuo CBD kanapių aliejaus ir kokių turi panašumų.

Kas yra melatoninas? Ar jis padeda miegui?

Melatoninas yra natūralus hormonas, kurį gamina kankorėžinė liauka smegenyse, vėliau perduoda į kraują. Tamsa skatina kankorėžinę liauką pradėti gaminti melatoniną, o šviesa priverčia tą gamybą sustabdyti. Dėl to melatoninas padeda reguliuoti cirkadinį ritmą ir sinchronizuoti mūsų miego ir pabudimo ciklą su naktimi ir diena. Tai palengvina perėjimą prie miego ir skatina nuoseklų, kokybišką poilsį. Organizmo viduje sukurtas melatoninas yra žinomas kaip endogeninis melatoninas, tačiau hormonas gali būti gaminamas ir išorėje. Egzogeninis melatoninas paprastai gaminamas sintetiniu būdu laboratorijoje ir, kaip maisto papildas, dažniausiai parduodamas kaip tabletė, kapsulė, kramtomoji medžiaga arba skystis.

Nustatyta, kad organizmo gaminamas melatoninas atlieka esminį vaidmenį užtikrinant kokybišką miegą, todėl natūralu pagalvoti, ar melatonino papildai gali būti naudojami sprendžiant miego sutrikimus. Iki šiol atlikti tyrimai parodė, kad melatonino papildai tam tikrose situacijose gali būti naudingi tiek suaugusiems, tiek vaikams.

Suaugusiesiems atlikti tyrimai parodė, kad didžiausia galima melatonino nauda yra žmonėms, turintiems miego problemų, susijusių su uždelsto miego ir pabudimo fazės sutrikimu (DSWPD) ir laiko juostų pakeitimo sindromu (angl. jet lag).

DSWPD yra cirkadinio ritmo sutrikimas, kai žmogaus miego grafikas yra keliomis valandomis vėlesnis, nei įprasta kiekvienam. Žmonėms, turintiems tokį „naktinės pelėdos“ tvarkaraštį, gali būti sunku pakankamai išsimiegoti, jei jie turi įsipareigojimų, tokių kaip darbas ar mokykla, dėl kurių jie verčia keltis anksti ryte. Tyrimai parodė, kad mažos melatonino dozės, vartojamos prieš miegą, gali padėti žmonėms, sergantiems DSWPD, pakoreguoti jų miego ciklą.

Laiko juostų pakeitimo sindromas gali atsirasti, kai žmogus keliauja per kelias laiko juostas, pavyzdžiui, tarpžemyniniu skrydžiu, nes jo kūno vidinis laikrodis nesutampa su vietiniu dienos ir nakties ciklu. Nedidelių tyrimų duomenys rodo, kad melatonino papildai gali padėti atkurti miego ir pabudimo ciklą ir pagerinti miegą žmonėms, kurie keliauja per kelias laiko juostas.

Diskutuojama, ar melatoninas yra naudingas sveikiems suaugusiems žmonėms, kenčiantiems nuo nemigos – nuolatinės būklės, kuriai būdingas didelis sunkumas užmigti. Esami tyrimai nėra galutiniai. Kai kurie ekspertai randa jo naudos įrodymų, o tokios organizacijos kaip Amerikos miego medicinos akademija (AASM) padarė išvadą, kad nėra atliktai pakankamai mokslinių tyrimų, galinčių visiškai patvirtinti šį teiginį.

Daugumai suaugusiųjų melatoninas turi nedaug pastebimų šalutinių poveikių, todėl net jei jo nauda nėra aiškiai nustatyta, kai kurie žmonės, turintys miego problemų, gali būti linkę jį išbandyti. Geriausia praktika yra pasikonsultuoti su gydytoju ir nuodugniai pasikalbėti apie naudą ir riziką prieš vartojant melatoniną.

CBD ir miegas

Kai kurie teigia, kad CBD gali padidinti ramybės jausmą, padėti atpalaiduoti raumenis, sumažinti ūminį skausmą. CBD taip pat turi priešuždegiminį poveikį, o visa tai gali padėti gerinti miego kokybę. Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad CBD efektyviau nei THC mažina nemigos simptomus. Daktaras Roy Raymann paaiškina: „Nors miego mechanizmas nėra visiškai suprantamas, teigiama, kad CBD padeda užmigti, nes jis mažina nerimą ir skausmą – du simptomus, kurie gali trukdyti gerai ir kokybiškai išsimiegoti.

Nemiga

Atsižvelgiant į tai, kad CBD gali padėti gydyti nerimą, teigiama, kad CBD taip pat gali padėti sumažinti su nemiga susijusį nerimą. Be to, vykdomas naujas bandomasis CBD ir THC vartojimo žmonėms, sergantiems gydytojo diagnozuota nemiga, bandomasis tyrimas.

Rapid eye movement (REM) miego elgesio sutrikimas

Šio sutrikimo miego metu, žmogaus smegenų veikla, kvėpavimas, širdies susitraukimų dažnis ir kraujospūdis padažnėja, o užmerktos akys greitai juda. Rankų ir kojų raumenys laikinai negali judėti. Kiti simptomai taip pat gali būti, pvz.,  triukšmas: kalbėjimas, juokas, šauksmas, emocingi riksmai ar net keiksmai.

Viename tyrime, keturi pacientai sergantys Parkinsono liga ir REM miego elgesio sutrikimu, šešias savaites vartojo nuo 75 iki 300 miligramų CBD per dieną. Buvo nustatyta, kad CBD sumažino REM miego elgesio sutrikimo simptomų dažnį. Ateityje reikia atlikti dar daugiau įvairių patikimų klinikinių tyrimų, kurie galėtų patvirtinti šį teiginį. O iki to, manoma, kad CBD padėti gydyti REM miego elgesio sutrikimo simptomams.

Pernelyg didelis dienos mieguistumo sutrikimas

Pernelyg didelis mieguistumas dienos metu (EDS), dar kartais vadinamas hipersomnija. Jam yra būdingas instinktas užmigti įprastomis budrumo valandomis. Tai yra dažna būklė, susijusi su vaistų vartojimu, miego sutrikimais ir kitomis sveikatos būklėmis. Lygiai taip pat, kaip didelės CBD dozės gali paskatinti miegą, mažos dozės CBD turi stimuliuojantį poveikį ir gali pagerinti budrumą, reaguodamas į pernelyg didelį mieguistumą dienos metu.

Ar galima melatoniną vartoti kartu su CBD?

Žmonėms vartojantiems CBD ar melatoniną, gali kilti klausimas, ar galima šiuos produktus vartoti kartu? Atsakymas yra taip. CBD ir melatoninas kartu padeda palaikyti gerą nakties miegą.

Šiais laikais dėl naujų CBD ir melatonino pripildytų produktų galite išbandyti vieną ar kitą produktą atskirai, arba abu tuo pačiu metu. Tačiau rekomenduojame išbandyti abi formas atskirai, prieš bandant jas kartu. Pavyzdžiui, pirmiausia galite pabandyti vartoti CBD atskirai, o vėliau –melatoniną.

CBD išgarsėjo dėl unikalių efektų – kai kurie žmonės praneša apie energijos ir susikaupimo padidėjimą, o kiti – jaučiantys ramybės ir lengvumo jausmą. Taip pat žinoma, kad melatoninas kiekvieną žmogų veikia skirtingai: kai kurie pagaliau įgyja galimybę lengviau užsnūsti, o kiti – kitą rytą jaučia nedidelį nuovargį. Dėl šios priežasties, prieš pradėdami melatoniną ir CBD vartoti kartu, turite įsitikinti, kad abu produktai suteikia jums teigiamą poveikį.

Kuo skiriasi, kurį rinktis?

Nors melatoninas buvo atrastas 1958 m., o žmonės jį vartojo dešimtmečius, CBD pastaruoju metu labai išpopuliarėjo dėl daugybės privalumų, įskaitant tai, kad jis gali padėti žmonėms geriau miegoti. Nacionalinė „Consumer Reports“ atlikta apklausa atskleidė, kad maždaug 1 iš 10 amerikiečių teigė, kad bandė CBD ir naudojo jį miegui gerinti.

Pagrindinis skirtumas tarp melatonino ir CBD aliejaus yra tai, kad melatoninas yra hormonas, kurį gamina žmogaus smegenų kankorėžinė liauka, tuo tarpu CBD aliejus yra natūralus junginys, kuris yra išgaunamas iš kanapių augalo.

Sprendžiant, ar geriau miegui naudoti CBD produktus ar melatoniną, turėsite šiek tiek paeksperimentuoti. Buvo įrodyta, kad abu produktai yra naudingi miego srityje ir gali duoti skirtingus rezultatus, atsižvelgiant į tai, ko jums reikia.

CBD yra žinomas kaip padedantis palaikyti:

  • Atsipalaidavimo jausmą
  • Nuotaiką
  • Normalią uždegiminę funkciją

Tuo tarpu, melatonino papildai padeda:

  • Padėti su laiko juostų pakeitimo sindromu (Jet-lag)
  • Palaikyti Natūralų miego ir pabudimo ciklą
  • Greičiau užmigti

Renkantis, kurį produktą vartoti, reikia atsižvelgti, kokius miego sutrikimus norite pagerinti.

Leave a Reply

Pin It